reklama

Bard československej kinematografie a jediný divák

Jiří Krejčík. Známe? Podľa účasti divákov na jeho filme Polnočná omša v rámci tohtoročného MFF 2012 (Medzinárodný filmový festival) v BA zrejme nie!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Jiří Krejčík a Albert Marenčin
Jiří Krejčík a Albert Marenčin (zdroj: Oles Cheresko, Jaroslav Repta, fotogaléria IFF Bratislava)

Festival sa štandardne vydaril, vrelo odporúčam nasledujúci ročník. Škoda len, že taká filmová lahôdka, akou Polnočná omša bezpochyby je, ostala bez povšimnutia verejnosti. Slabá propagácia zásadných diel našej produkcie? Alebo jednoducho nezáujem o domáce diela? Nemám ambície to hodnotiť, len je mi z toho trocha smutno... Napriek tomu, že bola vopred avízovaná osobná účasť PÁNA REŽISÉRA Jiřího Krejčíka a odovzdávanie ceny za umeleckú výnimočnosť, prišiel jediný regulérny divák – JA. Herci, novinári a fotografi si nenechali tieto momenty ujsť. Takže ľudia z brandže, pár ks personálu kina a JA. Ešte asi dvaja návštevníci sa mi zdali podozriví z diváctva, ale nakoniec sa z nich „vykľuli“ tiež organizátori. http://www.iffbratislava.sk/dennik/12-november/jiri-krejcik-prevezme-dnes-na-mff-ocenenie-za-umelecku-vynimocnost/ A veru, kto nebol, môže ľutovať. Pre mňa jednoznačne najemotívnejší zážitok z celého festivalu. Pre pána Krejčíka pripravili už z úvodu 3 herecké prekvapenia. Pána Ladislava Chudíka, ktorý vo filme hral, pána Alberta Marenčina, spoluscenáristu a Gabiku Marcinkovú ako novú, mladú nádejnú... Skôr si však myslím, že chceli po týchto dvoch starších pánoch potešiť režisérovo oko :-)). Pán Krejčík je už vo veku, kedy je prirodzené, že zabúda, prípadne nespoznáva spolupracovníkov z mladosti, takže tu vznikla i milovtipná situácia. Asi po 10 minútach rozhovoru a slávnostného fotografovania sa s A. Marenčinom zahlásil: „Múže mi někdo prosím říct, kdo to byl?“ Plus jeho pôsobivá reč pred aj po filme (telesná schránka už veľmi neposlúcha, ale sila jeho osobnosti a ducha je ohromná, myseľ stále sviežo funguje)a emotívny hold z úst Soni Valentovej, ktorá ma dokonca rozplakala, kvalitný film... Veľmi hodnotný večer. Polnočná omša je filmovou adaptáciou divadelnej hry Petra Karvaša z obdobia 2. svetovej vojny. Kto chce obohatiť svoju myseľ, rozšíriť obzor, prežiť atmosféru doby, v ktorej žili naši predkovia, odporúčam tento film. Je skutočne tak majstrovsky natočený, že sa nedá len pozerať, on sa prežíva. https://www.youtube.com/watch?v=Bw8qHnDnJI4 http://www.csfd.cz/film/5332-polnocna-omsa/ Zámerne nepíšem nič moc o filme, ale ak som napriek tomu inšpirovala aspoň dvoch ľudí, aby si Polnočnú omšu pozreli, strávila som hodinu svojho života veľmi hodnotne :-)

Daniela Čeplíková

Daniela Čeplíková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...som žena, ktorá po 15 rokoch prežitých v rôznych partnerských vzťahoch objavila čaro zveľaďovania svojej osobnosti, blažený pocit z času pre seba a realizácie svojich vášní. Jednou z nich je písanie... Delím sa s Vami o myšlienky, názory, pocity a to je koža na trhu,povolenie nazrieť mi priamo do hrnca (čo u mňa nie je bežné).Ale ak zverejnenie mojich myšlienok a skúseností pomôže aspoň jednej osobe začať žiť svoje sny, dve osoby zaujme a aspoň tri pobaví, má to zmysel a idem do toho :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu